Második lépés - a vevőkapcsolatok

Üdvözöllek!

Az első részben megvizsgáltuk, hogy mit kell annak érdekében tenned, hogy a Vevőköröd "értékes" legyen. Ehhez azonban kommunikálni kell velük, ami egy nagyon egyeszű dolog, hiszen csak annyi a feladatod, hogy kérdezed őket. 
Ebben a cikkben azzal kapcsolatban kapsz nézőpontot, hogy milyen módszerekkel lehet a vevők felé kommunikálni, hogy érezzék, nagyra becsüljük őket és mik azok a dolgok, amiket egy magánszemély igényelhet egy vásárlás kapcsán. 

garancia8. Vizsgáljuk meg, hogyan működik jelenleg a visszavételi, visszaváltási rendszerünk. A forgalmazott termékkörtől függően ezt felülbírálhatjuk.

9. Mérlegeljük annak lehetőségét, hogy vevőinknek készpénzvisszafizetési garanciát adjunk, bármikor, ha nem elégedettek a termékkel. Hovatovább ezt szolgáltatások esetén is megfontolhatjuk. Ne feledjük az aranyszabályt: egy elégedett vevő csak 3 újat hoz, ellenben egy elégedetlen 7 másikat elijeszt!

10. Használjunk ötletládát. Vagy egyszerűen csak tanuljunk és vegyünk ötleteket a "laikusoktól".

11. Hosszabbítsuk meg a nyitvatartási időt, amennyiben ez logikusnak tűnik. pl.: Karácsony előtt sok bolt ezt teszi - bár ismerünk olyan helyet, ahol ez felesleges energiapazarlás.

12. Mérlegeljük, hogy boltunkban bevezessük a kártyás fizetési lehetőséget.

13. Elemezzük a fogyasztói panaszokat, figyeljünk oda, hogy ne forduljon elő legközelebb. Panasznak minősíthetjük azt is, ha potenciális vevőnk nem cselekszik úgy, ahogy az szerintünk logikus, és elvárható. Mielőtt minősítjük hangosan vagy magunkban, gondoljuk át, vajon miért nem rendelte meg szolgáltatásunkat azonnal, vagy miért nem látta be, hogy a termék, amit kínáltunk neki, a világ legjobb terméke, amire neki nyilvánvalóan szüksége van.

tanitas14. Fordítsunk rá kellő időt, hogy betanítsuk az új alkalmazottakat, és helyezzünk rá különös hangsúlyt, hogy a vevőkkel milyen módon kell kommunikálni.

15. Hívjuk fel a potenciális vevőket, hogy tájékoztatást adjuk új termék érkezéséről.

16. Legyen megfelelő parkolóhely a vevők számára. Magyarországon is növekszik az autóval bonyolított bevásárlások aránya, így hátrányba kerül az a bolt, ahol a vevők nem tudnak kényelmesen parkolni. De hátrányba kerül akár az az étterem is, amely különtermét rendezvényekre szeretné kiadni.

17. Minden évben "pontozzuk" boltunk helyzetét a megközelíthetőség szempontjából.

18. Hozzuk "céges" vevőink tudomására, hogy mennyire nagyra becsüljük az ő üzletüket, vállalkozásukat. pl.: A karácsonyi üdvözlőlap erre jó alkalmat ad. De ha meg akarjuk úszni a postaköltséget, egy személyre szabott elektronikus üdvözlet is kedves gesztus lehet.

Házi feladatod annyi lesz, hogy vizsgáld meg újra a fenti szempontokat és amelyik neked elfogadható, azt azonnal vezesd is be a vevőid megtartása érdekében. 

A következő fejezet a "Második lépés - vezetői eszközök" címet kapta...

Hamarosan jelentekzem...

Pőr Richard - cégvezető

Az Árrés legyen Veled!

A TEODOR Szellemisége 9 pontban